Ecuador, colombia, nieuwjaarsgekte - Reisverslag uit Mocoa, Colombia van maudjoost - WaarBenJij.nu Ecuador, colombia, nieuwjaarsgekte - Reisverslag uit Mocoa, Colombia van maudjoost - WaarBenJij.nu

Ecuador, colombia, nieuwjaarsgekte

Door: mauddd

11 Januari 2012 | Colombia, Mocoa

Iedereen goede wensen voor 2012 gewenst.

Even een korte verslaggeving, van hoe het met me gaat.
In november ben ik naar Ecuador vertrokken en daar met een Zwitserse vriendin prachtige rivieren gevaren.

Ik heb tien dagen gewerkt voor een groep van 10 duitsers die een georganiseerde kayak trip in Ecuador geboekt hadden. Het was een interessante ervaring met de Duitsers te werken.

Daarna kwam Kees me bezoeken, na een val tegen een steen op de oever had hij een dik gat in zijn scheenbeen, dichtgenaait in Colombia maar nu in Ecuador aan het ontsteken. De warme jungle is niet de beste plek voor ontstekingen. Kees moet om de twee dagen naar de plaatselijke arts die de wond telkens weer grondig schoonmaakt met allerlei prikkende goedjes. Inmiddels is de wond naar 6 weken genezen.....

Het plan was om de kerst door te brengen op de rivier. Met een groepje van 6 mensen wilde we 24 december op de rivier Hollin stappen en vervolgens kerstavond ergens in de jungle doorbrengen. Bij de supermarkt hadden we veel eten en drinken ingekocht, hangmatje, dekentje en een waterfilter mee. Wat is er mooier om kerstavond door te brengen aan een kampvuurtje naast de rivier in de jungle en te genieten van een heerlijke maaltijd.
Helaas stond het water veel te hoog om op te stappen en cancellen we ons plan en gaan terug naar het Hostel in Tena, waar we savonds het kerstdinner bereiden. We hebben een mooie avond met elkaar.

Nieuwjaar hebben we op 1800 meter gevierd. Hier is traditie dat mannen zich als vrouwen verkleden, en al dansend op straat autos stoppen en wat kleingeld vragen. Kees, Charley en Julian mijn kledingkast plunderen en de straat op in rokjes en topjes. De locale bevolking vond het geweldig en er bleek ook een wedstrijd te zijn voor de beste....eh manvrouw.... Dus in de taxi en naar de finales. Dansend in de arena voor zon 200 mensen op oudjaar. Wat een feest. De gringos (zo worden we hier genoemd) wonnen een fles rum. Wat een lol, Om 1.00 snachts werden we uitgenodigd voor een nieuwjaarsmaaltijd.

De dag erop zocht een local raftbedrijf een safety kayaker om te werken. Aangezien ik de enige was zonder kater heb ik op 1 januari gewerkt op de rivier met een groep Zwitsers. Wat een leuke manier om het nieuwe jaar te beginnen.

Begin Januari naar Colombia met 4 mensen: kees, charley, julian en ik en 5 kayaks. Na 3 uur tegenover ons hostel bij de busstop gewacht te hebben stopte een grote vrachtwagen. We kunnen meerijden in de achterbak naar de hoofdstad van Ecuador Quito, een 3 uur durende rit over een 4000 meter pas. Alle kayaks in de achterbak en wij bovenop de truck zitten. Aangezien er geen dak op de truck zit konden we mooi van het uitzicht genieten. Als het maar niet gaat regenen.........

Het rijden over de 4000 meter pas was koud in de achterbak en het ging ook nog regenen, dus wij schuilend onder een groot maar schuilend onder een groot stuk plastic was het redelijk te doen.

In Quito busstation een bus genomen naar de grens van Ecuador- Colombia waar we tegen 5.00 snachts aankwamen. Daar een paar uurtjes wachten voordat de grens open gaat en wat koffie drinken. Daarna verder naar Pasto waar het Carnaval is. Helaas ben ik een beetje ziek en verblijf ik de volgende 2 dagen in bed (misschien toch een koudje gevat in de achterbak van de vrachtwachten) terwijl de gasten gaan feesten en me af en toe eten, drinken en hoest tabletten brengen.

Dan met de hele handel (kayaks, bagage en 4 man) in een private taxi over een 6 uur lange onverharde pas naar Mocoa, prachtige rit door regenwoud wederom over een 3000 mtr pas.

Mocoa is een plekkie in de provincie Putumayo, nog net in het Andes gebergte, waar ongelofelijk veel rivieren samenkomen. Afgelopen jaar was ik een week hier, maar dit keer blijven we een week of drie.

Het klimaat is werkelijk super, niet te warm...niet te koud.....zon 25-27 graden. Zon! prachtige jungle, mooie bergen, geen tourisme. En ongelofelijk veel prachtige rivieren te varen. Dit is perfect.

Zo, dat was het wel weer,
het ga jullie goed!!!!

groetjessss maud
mijn mobiele nummer hier is 0057 321 5919 720

• 11 Januari 2012 - 18:22

Joke:

Hee Maud, Allereerst ook een gelukkig,gezond en fijn jaar voor jou en alle mensen waar je mee samen mag werken dit jaar .
    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt,en dat je de hollandse platvloerse humor (verkleedpartijen))in verwegganistan op straat kunt vinden.
    Veel plezier en blijf genieten,alhoewel ik wel kan zien dat je daar al aardig mee bezig bent.
    Grt

• 11 Januari 2012 - 22:00

Resi:

Hey Maud, ik heb weer genoten van je bericht blijf zolang je kan genieten van dit fijn leventje Warme groet van Resi ook voor de rest daar.

• 12 Januari 2012 - 07:39

Inge:

Hey ook nog een gelukkig nieuwjaar! Wat een mooi avontuur weer! Leuke foto's ook. Al ben ik de volgende keer wel benieuwd hoe een taxi/bus met 4 kajaks en 4 man eruit ziet haha.
    Veel plezier nog daar!
    Groetjes

• 12 Januari 2012 - 07:54

Toadbroeders@gmail.c:

hoi maud leuk jou belevenissen weer te lezen van hier nog een gezond 2012 toe gewenst ook aan je maatje kees die weer hersteld is het gaa jullie goed daar tot horens nu we o6 nummer hebben gr

• 12 Januari 2012 - 08:48

Anja Jansen:

Gelukkig nieuwjaar voor jou en je crew! Prachtige foto's zeg, wat een gewaagde tochten met de boot. Ik heb respect voor je durf. groeten uit dongenvaart.

• 12 Januari 2012 - 11:51

Willy Van Vliet:

Hallo Maud
    Wat gezellig en fijn om weer iets van je te zien. Een heel gelukkig gezond veilig en liefdevol 2012. Wat ziet het er weer heel mooi uit als je zo van een waterval af komt geweldig. Ik kan me voorstellen dat je daar ook echt van geniet dit doe je dan ook na zoveel ervaring die je hebt op gedaan. Wat zien de jongens er prachtig uit in de rokjes en topje helemaal gaaf...En het is wel goed te lezen dat het met Kees ook weer goed gekomen is, zo een ontsteking kan wel hele vervelende gevolgen hebben maar dat is gelukkig niet.Het is niet alleen avontuurlijk op het water maar ook op de weg,wat een mooie tocht moet het zijn geweest met die vrachtwagen je kan dan ook heel wat van de omgeving zien...behalve als je onder het plastik zeil zit natuurlijk. En ja als je hoger komt dan 3000 meter wordt het altijd wel een stukje kouder daar moet je dan wel rekening mee houden he.... Nou hier gaat alles ook wel redelijk goed. Het is bij mij net voor de Kerst in de rug geschoten maar nu gaat het weer wat beter dat wil ik ook graag want 4 febr. gaan we weer met 12 pers. van de schaatsgroep naar Collalbo Italië om te schaatsen en te skien dus dan wil ik wel graag weer fit zijn. Met Jan gaat het goed hij mag weer schaatsles geven aan de sportklas van het ROC in Tilburg dat vindt hij wel heel leuk om te doen. Verder gaat hier alles prima. Heel veel plezier in Colombia maar dat gaat wel lukken denk ik als je bij zoveel rivieren tegelijk in het Andes gebergte bent dan moet het wel goed komen. Blijf gezond lieve groeten van Jan en Willy.

• 12 Januari 2012 - 19:52

Leo Van Den Noort:

Voor jullie allemaal de beste - gezondste en een veilig jaar 2012 toegewenst. Wat fijn dat we weer wat van je lezen en mooie foto,s zien van die mooie avonturen hier heel ver van het ook wel mooie Dongen vandaan.
    Verder nog veel succes wat je dit jaar nog van plan bent om te gaan ondernemen en verders nog de groeten aan de rest van de groep.

Leo en Els van den Noort

• 28 Januari 2012 - 22:24

Tante Toos:

Keek toevallig weer eens op je site. Fijn dat het je goed gaat. Hier gaat alles op zijn Nederlandse gangetje. Wij kunnen ieder moment opa en oma worden van onze Bart. Best wel spannend! Een geboortekaartje zal er voor jou niet inzitten denk ik, maar hopelijk hoor je het van je vader. Maud, het ga je goed. Groetjes van ome Piet en tante Toos.