Fietsen in de Himalayas - Reisverslag uit New Delhi, India van maudjoost - WaarBenJij.nu Fietsen in de Himalayas - Reisverslag uit New Delhi, India van maudjoost - WaarBenJij.nu

Fietsen in de Himalayas

Door: maud

27 Januari 2009 | India, New Delhi

Ons bedrijfje wil een nieuwe activiteit aanbieden, toerfietsen & sneeuw trekt met speciale 'snowshoes'. Ramesh (Indische trekkengids), Frenchy (zijn Franse collega) en ik gaan bekijken in hoeverre dit geschikt is voor de 'doorsnee toerist'. Louis heeft een klant voor kayak school. dus die blijft in Rishikesh.

Na 7 uur in een schokkende jeep met wederom een overdosis aan Hindi muziek komen we aan op onze eerste bestemming in Chopta valley.

Na de nacht gecampeerd te hebben aan een prachtig meer met uitzicht op de Himalayas, starten we dag met een trek: wanneer we bij de sneeuw aankomen worden de sneeuwschoenen ondergebonden. Jeezes dat is zwaar man! Maar een mooie ervaring.

We hebben voor 3 dagen mountainbikes gehuurd, tja.....Indisch fabrikaat....wat moet je er van zeggen....de Aldi verkoopt betere...maar goed, we moeten het ermee doen, sinds er niets anders beschikbaar is. Overigens onze Indische collega is erg onder de indruk van de mountainbikes....(hij heeft geen verstand van fietsen)

Frenchy en ik zijn in de veronderstelling dat deze fietsen de 2 dagen niet overleven....en tevens vrezen we voor onze knietjes, aangezien de mountainbikes erg klein zijn...Maar goed....fietsen in de Himalayas is niet iets wat je dagelijks doet, dus we accepteren de gammele fietsen.

Op dag twee starten we met een 40 km downhill oftewel afdaling. Anderhalf uur afdalen eten we een Tali (Indisch eten) en daarna is het klimmen geblazen voor 28 km lang. Ik kan altijd meer genieten van het klimmen zeker wanneer je 'in je ritme' komt. We passeren traditionele dorpen en zien telkens weer dat prachtige Himalaya gebergte.

Onze Indische vriend Ramesh is blijkbaar niet opgegroeid op de fiets. Naarmate de dag vorderd loopt hij meer dan hij fietst. Maar ook hij geniet. Onderweg stoppen we menig maal voor Chai (thee) in de dorpjes zodat Ramesh een beetje kan bijkomen. Het converseren met de 'locals' gaat wederom in gebaartaal al moet ik zeggen dat mijn Hindi langzaam verbeterd....langzaam...

Op dag drie hebben we eerst een 5 km klim voor de boeg gevolgd door een 25 km afdaling. Het is wederom prachtig weer en de uitzichten zijn ongelofelijk.

Dit is de meest indrukwekkende fietstocht die ik ooit gemaakt heb, we zijn het erover eens, deze fiets tour is geschikt om aan te bieden aan touristen. Al wordt het aantal km klimmen wel ietwat gereduceerd. En de fietsen.......ze hebben het overleefd....maar ik had erg veel heimwee naar mijn eigen Cube fietsje....en de knietjes....die deden zeer.

Nu is het weer werken geblazen, vandaag alweer gewerkt op de rivier!

Iedereen veel plezier aan de Weissensee.

Fotos zijn gemaakt door Frenchy (Onze franse collega).

• 27 Januari 2009 - 10:00

Inge:

Yes, een keer de eer op de eerste te zijn! Wat een fantastisch avontuur weer! Fijn dat je het daar zo goed naar je zin hebt! Al blijf ik het ongelofelijk vinden dat je chai kan drinken haha. Goed dat je al zo goed in geburgerd bent ;) Kan je pa niet een paar goede fietsen laten over vliegen, zit misschien nog een handeltje in haha.
    werkse nog!
    Groetjes Andrea en Inge

• 27 Januari 2009 - 12:12

Resi:

Hoi Maud en Louis, Prachtig wat je weer hebt meegemaakt. Dan is jouw fiets in waspik een hele goede fiets. Ik kijk weer uit naar het vlg bericht. Nu volgen we ook het nieuws weissensee natuurlijk gr Resi

• 27 Januari 2009 - 14:09

Joost:

Geweldige foto's! Makkelijk in te beelden dat je het naar de zin hebt gehad op die tocht! De bergen zien er magnifiek uit daar. Ik kom net terug van een fietstochtje Drunense Duinen. Da's "ook mooi" zullen we maar zeggen...

Groetjes!

• 31 Januari 2009 - 11:37

Willy Van Vliet:

Hallo Maud en Louis
    Het ziet er weer geweldig uit daar in die bergen wat een prachtige uit zichten. Ja als je nieuwe dingen aan wil bieden moet je ze wel eerst uit proberen maar dat is dan ook wel de moeite waard heb je al ervaren en ja kleine mensjes hebben ook kleine fietsjes daar kun je niets aandoen ha ha ha.
    wij zijn intussen met de schaats groep op (trainingskamp)geweest in Collalbo(Italie). We waren met 13 personen en hebben het heel goed naar ons zin gehad,s'morgens schaatsen en s'middags skien ook 'n dag sneeuw gehad maar meestal goed weer en natuurlijk voor beide elementen weer wat bij geleerd.Jullie nog veel plezier daar en blijf gezond lieve groetjes Willy en Jan

• 09 Februari 2009 - 08:06

Tante Toos.:

Maud, geweldig wat jullie daar allemaal doen! Gelukkig zijn wij hier in Dongen ook heel tevree.
    Groetjes: Oom Piet/Tante Toos.