Terug op de Ranch - Reisverslag uit Swan Lake, Verenigde Staten van maudjoost - WaarBenJij.nu Terug op de Ranch - Reisverslag uit Swan Lake, Verenigde Staten van maudjoost - WaarBenJij.nu

Terug op de Ranch

Door: Joost

20 April 2009 | Verenigde Staten, Swan Lake

Foto's:

Inmiddels zijn Apryll en ik weer terug op de ‘ranch’ - vroeger werden hier zo’n 20 paarden gehouden, momenteel zijn het er nog maar twee. Rondom het huis is de sneeuw vrijwel overal gesmolten en vandaag was een warme en zonnige dag. In de ochtend een schoenenrek gemaakt van rondhout, daarna paardenstront kruien van de wei naar de groententuin en vanmiddag zijn we met de ligfietsen op pad gegaan, Old Sqeezer Loop Road, met een aantal steile hellingen - totdat we vanwege sneeuw gedwongen waren om te keren, zodat het voor ons geen ‘loop’ werd.

Dat bergopwaarts met de ligfiets gaat verbazingwekkend goed en voelt een beetje als opstijgen in een vliegtuig (doch nogal wat langzamer...). Na een wandeling naar de brievenbus, waarbij Apryll een adelaarsveer vond, hebben we onder het genot van een ‘Last Train Home’ amber bier nog een uurtje of wat liggen zonnen in de tuin. Heerlijk!

Wat hebben we de rest van de week zoal gedaan? Het gras rondom het huis gereifd, het jaarlijkse evement ‘ramen wassen’, en vuurtje stoken. Zowel binnenshuis in de kachel als buiten. In het voorjaar ligt er veel sprokkelhout en het lange gras dat onder de sneeuw vandaan komt kan het best nu verbrand worden. Dat laatste ging trouwens niet geheel zonder kleerscheuren toen we een klein bosbrandje veroorzaakten en een paar uur lang water uit de rivier moesten scheppen om het vuur te doven. Oeps. Gelukkig woedde het vuur op de rivieroever en zijn de meeste bomen nog tamelijk vochtig in deze tijd van het jaar. Vuur is eveneens nodig om buiten een warm bad te maken.

Morgenvroeg ga ik op pad in de buurt om sap uit berkenbomen te tappen. In het voorjaar vloeien de levenssappen die ‘s winters in de wortels opgeslagen worden weer richting de takken. Misschien vind ik ook goede stukken berkenbast, die uitstekend functie doen als aanmaakblokjes om een vuur te starten. Deze week is Apryll’s verjaardag (Donderdag) en Woensdagavond is er een feestje in Placid Lake (zo’n 70 km. ten zuiden van hier). We hebben het prima naar de zin hier en ik hoop dat hetzelfde opgaat voor jullie. Dat we allen gelukkig en gezond mogen zijn en blijven!

Foto's:

• 21 April 2009 - 06:59

Maud & Jo:

Heeej Joost,
    Vanochtend vertelde Anja me;"zit net een berichtje van Joost te lezen', dus pa en in de PC opstarten (en zoals je weet duurt dat even).

Erg leuk te lezen WAT je nu eigenlijk dagelijks aan het doen bent. Vuurtje stoken, bad opwarmen, beetje met kachelhout spelen, wandelen. De eerste reactie van pa was dan ook:'Joost leeft daar echt, kijk maar eens naar zijn gezicht' en 'kijk eens die schuur, wat een rotzooitje, dat vind Joost mooi'.

Joost, het ziet er fantastisch uit!

Ik ben weer in NL, na 14 dagen onafgebroken gewerkt te hebben in Engeland. Zo nu even relaxen, het weer is heerlijk in NL en pa en ik drinken dagelijks een lekker biertje in de zon (na 16.00).

Joost we missen je, en we genieten van je berichtjes en fotos.
    En WIJ KOMEN DAARHEEN HOOR!!

• 21 April 2009 - 09:56

Tante Toos.:

Even uitrusten na 't harde werken in de tuin. Dan zie ik jullie fotoos en de omgeving en droom even weg:"was ik nu maar daar!"Het ziet er geweldig uit. Maar dan kijk ik weer naar buiten, de zon schijnt en ik ben hier heel tevreden. Dus niks te klagen. het ga jullie goed. O ja, feliciteer je meisie nog namens ons. Doeiiii

• 21 April 2009 - 13:09

Fam Jansen:

Hoi Joost en Apryll
    Leuk om weer wat te horen van jullie. Zo te lezen maken jullie het goed en is t echt genieten daar.Al vast proficiat voor Apryll.
    Vele groetjes
    Mari en Engelien

• 21 April 2009 - 16:22

Resi:

Hoi Joost en Apryll,
    Ik zie dat jullie het heel goed samen daar naar jullie zin hebben, het is genieten je kleding is ook helemaal al aangepast daar van jouw Joost. Apryll van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik wens je een gezellige verjaardag toe.Heel veel groetjes van Resi

• 21 April 2009 - 17:15

Joke:

Fijn te lezen dat je alweer aan het werk bent gegaan ,maarja je weet als er brood op de plank moet komen ,dan moet er ook gewerkt worden.
    Het is wel hard werken voor jullie om je dagelijkse voorzienigen bij elkaar gesprokkeld te krijgen .
    Maar ja je bent er mee van straat af .
    Het biertje zou ik erin houden als ik jullie was,wordt het in de toekomst een eigengebrouwen biertje?????Groetjes Joke

• 21 April 2009 - 17:33

André & Rie:

Joost en Apryl we genieten van jullie verhaal en het leven wat wij ook gekend hebben.Berkenbomen aftappen zegt ons ook wel iets;deden dat vroeger achter in de boomgaard van opa in De Moer.Gebruikten we om ons haren te wassen;succes?Nou ik heb er niet veel van over gehouden.Wensen jullie alvast een fijne verjaardag en voor Apryl:Happy Birthday.
    Groetjes uit Baardwijk(Bork)

• 22 April 2009 - 19:13

Ariën:

hallo joost en April

mooi nieuws Joost zoals jullie je vermaken,
    bezig zijn.

proficiat April een fijne verjaardag en een mooi feest .

groetjes uit Dongen

• 22 April 2009 - 19:46

Fam Klijs:

Hallo Joost en April,

Voor we het vergeten, April van harte gefeliciteerd met je vejaardag. Maken jullie er maar en leuke dag van. Dat zal best gaan lukken in een zo mooie omgeving, zo dicht bij de natuur. Joost dat huisje dat is wel en verrekt mooi ding. De boer met de zijs dat is wel heel echt nostalgisch. En dan dat relaxbad. Jullie moeten je daar wel heel gelukkig voelen zo een met de natuur. Hier is het inderdaad ook mooi weer, lekker na zo'n dulle periode, iedereen is meteen een stuk vrolijker. We wensen jullie het beste, groeten uit de Vaart

• 24 April 2009 - 19:48

Martijn Truus:

Joost en Apryll
    Apryll we hopen dat je een leuke gezellige verjaardag hebt gehad.
    Wat gezellig om het spontane verslag van jullie te lezen,maar ook de bijbehorende foto's zijn weer geweldig.
    Joost en Apryll heel veel geluk en plezier
    Kei gaaf
    Groetjes Martijn Truus

• 28 April 2009 - 18:30

Willy Van Vliet:

Hallo Joost en Apryll
    Kun je naast fietsen dan ook al paard rijden Joost??? Het ziet er wel op z'n cowboy's uit zo met die hoed op.En met 'n biertje 'n warm bad en het zonnetje moet je het daar wel uit kunnen houden. Wat indrukwekkend is dat als je zo kijkt naar dat wat de bevers zo kunnen doen,en wateen prachtige foto's weer Joost piromaantje spelen moet je wel met je VERSTAND doen zie je wel!!!!
    Apryll Happy Birthday and a big huch from Jan and Willy
    Blijf gezond groetjes van ons SMILL...

• 29 April 2009 - 21:35

Tina Molenschot :

Hoi Joost weer goed aan gekomen ik heb je berichtjes allemaal gelezen
    Wel interessant maar zou te zijn hebben jullie het goed naar je zin
    En ook mooie foto’s wat een uit zicht boven op die berg
    De groetjes ook aan Apryll’s en nog gefeliciteerd met je verjaardag groetjes Tina

• 10 Mei 2009 - 19:01

Fam. J. Verboven:

Hoi Joost en Apryll,
    Ten eerste Joost waar is je lange baard gebleven??? Die hoort toch echter wel bij een houthakker, en alsnog gefeliciteerd Apryll, we zien dat het jullie goed gaat, hier is het momenteel mooi weer, vandaag hebben we heerlijk gefietst. We zijn weer benieuwd naar jullie volgende foto"s want het is leuk om te zien hoe jullie daar leven, groetjes en veel liefs Jos en Marian, Koen en Chantal