aangekomen in equador - Reisverslag uit Tena, Ecuador van maudjoost - WaarBenJij.nu aangekomen in equador - Reisverslag uit Tena, Ecuador van maudjoost - WaarBenJij.nu

aangekomen in equador

Door: maud

05 Oktober 2009 | Ecuador, Tena

Equador, we zijn heel aangekomen.

paar fotos op http://picasaweb.google.com/maudverboven/Equador

De vader van Louis brengt ons naar de vluchthaven in London, daar checken we onze bagage en kayaks in. Een jaar terug bij het inchecken naar India moest er nog 600 euro betaald worden voor het vliegen van de kayaks, maar deze keer wordt er niets gewogen van onze bagage en kan alles gratis mee: een meevaller!! Via London vliegen we naar Quito, een totaal van 13 vlucht uren. Na het opstijgen neem ik een slaappil, en voor ik het weet zijn we in Equador. Bij aankomst blijken onze bagage en kayaks nog in Madrid, morgenvroeg moeten we terugkomen, waarschijnlijk komt de 'hele handel' dan aan.

Louis en ik nemen een taxi naar Quito (hoofdstad) downtown. Er zijn prachtige beelden, mooie ruime parken met veel groen: palmbomen, fontijnen en insteressante architectuur te zien in het Historisch centrum. We sluimeren wat rond, drinken een biertje op een terras en genieten van de salsa muziek die overal te horen is. Het voelt goed om terug te zijn in Zuid America.

Naar Tena
Op zaterdagmorgen 6,45 staan we te staren naar een lopende band op de vluchthaven, hopende dat onze 2 tassen en 2 kayaks (heel) aankomen. Na 30' spanning is het een hele opluchting, onze tasjes en kayaks te zien.......jippie, naar Tena!!

Op het dak van de bus
Met de meegenomen spanbanden (=een aanrader) bind louis de kayaks op het dak van een taxi (zonder dakdragers) , die ons naar het busstation brengt. Quito is een grote stad en naarmate we meer uit het centrum geraken is er meer van de armoede te zien, maar vergeleken met menige stad in India valt het heel erg mee. We kopen bustickets naar Tena, het rondslepen van de kayaks met een rugzak valt ons zwaar, de stad ligt op 3000 meter hoogte ligt en we zijn buiten adem van het verlepen van de 'handel'. Louis begint de boten vast te snoeren op de dakdrager van de bus. Met Louis nog op het dak begint de bus te rijden......op het laatste moment rent Louis de bus binnen. En hij is pissig aangezien hij te weinig tijd had om zijn kayak goed vast te snoeren. We gaan achter in de bus zitten. Wanneer de bus vaart mindert besluit Louis door het raampje te klimmen en van buitenuit via het trapje op het dak te klimmen. Binnen no-time verschijnt Louis weer door het kleine raampje, opgelucht...de kayaks zitten vast!

Het is een ruig ritje: het is vasthouden geblazen. We scheuren uren over bochtige en hobbelige bergwegen (zonder plasstop) dieper en dieper de jungle in. Overal waar we kijken, zijn de bergen bedekt met dikke groene vegetatie. Eindelijk stopt de bus, we zijn in Tena!!!

No tenga idea......Ik heb geen idee....
Na het afladen van de kayaks ploffen we op de grond naast onze tassen. We zijn aangekomen in een soort van mini-bus station en op de achtergrond klinkt salsa muziek. De zon is scherp, het is ongelofelijk heet en vochtig. Zwetend en zwijgend en zuchtend zitten we daar.......na een minuutje of vijf kijken we elkaar aan en Louis:' het is wel warm he?' 'Ja het is wel warm'. We hebben geen zin meer om de 'handel' te verslepen en weten ook niet waarheem.We hebben de bestemming bereikt, Tena een mooie plekkie omringt door jungle.

Er stopt een taxi...
De kayaks in de achterbak en op zoek naar een hostel! De taxi chaufeur is super behulpzaam en binnen no-time vinden we een kamer net buiten het centrum met een binnenplaats, er hangen hangmatten, Spullen dumpen in de kamer en op zoek naar eten!!! Na het eten worden lopen we voorbij een familie Equadorianen die gezellig in een klein kroegje zitten te kletsen. ze nodigen ons uit om wat met ze te drinken. De mannen en vrouwen zijn erg klein, hebben ronde gezichten en een donkere tint. De Equadorianen zijn over het algemeen goed te verstaan want ze spreken langzaam Spaans.

De tweede nacht in Equador, ik probeer alle indrukken van de afgelopen 2 dagen te verwerken. Positieve indrukken. Met de (voor mij nieuwe) geluiden van de jungle val ik in slaap........

groetjes van Louis en Maud

• 05 Oktober 2009 - 16:38

Inge:

Heeey
    Wat een heerlijk verhaal, erg levendig verteld, leuk!. Was gezellig om met je te skypen vorige week! Ik ben blij dat je veilig aan gekomen bent in equador, het had erger gekund haha. Geniet er lekker van nu de kajaks een vaste plek hebben, of zijn jullie van plan verder op doortocht te gaan? is wel een heel avontuur haha. Heel veel plezier!
    Groetjes Inge

• 05 Oktober 2009 - 16:46

André En Ria:

Blij dat jullie goed op de gekozen bestemming zijn aangekomen.Zijn woensdagmiddag bij pa in Waspik naar de USA-film gaan kijken en hebben daar 4 uren lang genoten genoten van hun belevenissen.Maud en Louis geniet van het land en hopen op de hoogte te kunnen blijven van jullie avonturen en belevenissen.

• 05 Oktober 2009 - 16:56

Debora:

Op wederom een prachtige reis en ervaring in Equador!

• 05 Oktober 2009 - 19:30

Ariën:

hoi maud en louis
    heerlijk luitjes weer in de warmte en water.
    mooi ,er zijn lijkt het altijd bergen in de buurt {achtergrond].
    prachtig reisverhaal
    groetjes

• 06 Oktober 2009 - 09:40

Leo Van Den Noort :

Hoi Maud en Louis ,

Ook daar in het verre Equador veel geluk en een goede gezondheid toegewenst van ons.We vinden het nog steeds heel knap dat jullie al deze avonturen aandurfen,en hopen hier ook van op de hoogte te kunnen blijven van al deze mooie belevenissen.

Groeten van Leo en Els

• 06 Oktober 2009 - 16:08

Familie Jansen:

Veilig gearriveerd, gelukkig, en nog wel met alle bagage. Veel plezier daar, en groeten aan Louis. Het is voor jullie misschien wel een werk om steeds jullie avonturen op te schrijven, maar voor ons thuisblijvers is het heel erg leuk om te lezen en om een land via jullie foto's te leren kennen. Bedankt daarvoor. Groeten vanuit Dongen-Vaart, Kees en Anja Jansen

• 06 Oktober 2009 - 17:51

Resi:

Hoi Louis en Maud, Wat een avontuur weer vooral met die kayaks we hebben er wel om moeten lachen vooral hoe het met de bus ging. Weer fijn om wat te horen van jullie. Geniet ieder dag van het leven maar dat doen jullie wel het ga jullie goed. Heelveel groetjes van Resi

• 07 Oktober 2009 - 05:23

Thijs:

he maussie, Tena ben ik ook nog geweest met anniek. Is id een mooi plekje, met fucking veel goede rivieren. Denk je er om dat je niet in het water gaat liggen plassen ivm kleine visjes die richting de 'bron' zwemmen en zich daar nestelen. Goeie tijd daar, ik zit op dit moment in Auckland, ben bezig een camper van te kopen en dan nieuw zeeland verkennen het komende jaar. Vamos a hablar mas tarde, bueno? x

• 07 Oktober 2009 - 20:53

Tante Andrea:

Dat was weer een spanend verhaal ik heb er van genoten
    Ik wens jullie veel werkplezier in dat verre land

• 08 Oktober 2009 - 14:23

Joke :

Hoi globetrotters

Vanuit Rijen waar de herfst langzaam zijn intrede doet,heb ik weer genoten van jullie reisverslag.
    Jammer dat jullie de herfst daar niet meemaken de regen,wind ,kou ,maar vooral de mooie kleuren die zullen jullie toch wel missen ,maar als ik toch zou moeten kiezen tussen die twee dan zou ik het wel moeilijk vinden ,dus jullie veel werkplezier daarginds in de bakkende zon,dan hou ik jullie op de hoogte van ons brrrrrr weer.

• 08 Oktober 2009 - 17:48

Fam Snoeren:

Hoi Maud en Louis wat leuk om jullie groot avontuur te lezen,met alle leuke en minder leuke gebeurtenissen.
    De foto's spreken voor zich. Maud en louis een hele fijne tijd in Equador. Groetje Martijn Truus

• 09 Oktober 2009 - 15:36

Willy Van Vliet:

Hallo Maud en Louis
    Wat heerlijk om weer iets van jullie te mogen lezen.Het is niet fijn om te zien dat je bagage niet op de band staat en je maar af moet wachten of het nog op de bestemming komt,maar gelukkig is alles goed gegaan en hebben jullie de spullen veilig op jullie eind bestemming(voorlopige)gekregen.Op de foto's ziet het er weer heel goed uit en hopelijk gaan jullie daar een mooie tijd tegemoed. Heel veel plezier daar werk ze en hou ons op de hoogte.Blijf gezond groetjes uit Waalwijk Jan en Willy
    Wij zijn al aan het schaatsen in Tilburg SMILE....

• 11 Oktober 2009 - 18:24

Fam H Klijs :

Hoi Maud en Louis
    Goed aangekomen in Equador met wat kleine hindernissen maar daar laten jullie je niet door uit het veld slaan. Louis haalt zelfs acrobatische toeren uit om zeker te zijn van de voor jullie kostbare bagage. Wat moet je zonder kajaks! Rivieren genoeg dus jullie kunnen aan de gang. Bij jullie is het lekker warm, hier gaan we richting winter.
    Ook leuk! Veel succes en blijf goed gezond zorg goed voor je zelf.
    Groeten uit de Vaart

• 12 Oktober 2009 - 20:21

Familie In 't Groen :

Ha die MAUD en LOUIS . SUCCES met je volgende job en je moet maar denken je leert overal steeds wel iets anders bij !!! Gtroetjes uit DONGENVAART . WIM,LIA,NIELS

• 12 Oktober 2009 - 20:24

Koen En Chantal: