Rondreis door Noord-West Montana - Reisverslag uit Swan Lake, Verenigde Staten van maudjoost - WaarBenJij.nu Rondreis door Noord-West Montana - Reisverslag uit Swan Lake, Verenigde Staten van maudjoost - WaarBenJij.nu

Rondreis door Noord-West Montana

Door: Joost

30 September 2009 | Verenigde Staten, Swan Lake

Foto's bij dit bericht:

Toos, Ad en Jo zijn inmiddels weer aangekomen in Nederland; ik hoop dat jullie een goede terugreis hebben gehad met minder gedoe in Chicago dit keer...

Kampeerspullen, eten en kleding werden ingepakt; tijd voor een rondritje door Noord-West Montana. Allereerst ging het, tegen de zin van pap in, nog even naar Kalispell waar wat boodschappen gedaan moesten worden. Apryll en Toos gingen ook naar de kapper - om er goed uit te zien mochten we een beer tegenkomen. Van de relatief drukke Flathead Valley ging het via een steeds rustiger wordende weg richting Glacier National Park. De eerste stop was McDonald Lake, waar we hebben liggen zonnen op het kiezelstrand en gezwommen in het aangename water. Toen weer verder... hoger en hoger... terwijl de zon lager en lager in de westelijke hemel bewoog probeerden we een kampeerstek te vinden, maar de meesten waren gesloten. De VW bus had er een flinke kluif aan, vijf mensen met bagage naar zo'n 2000 meter rijden over een stijl en smal weggetje naar Logan Pass en zal blij geweest zijn na een stop op de top, waar berggeiten ons begroetten, bergafwaarts te gaan. In het donker kwamen we aan bij een camping.

De volgende dag ging het over dezelfde weg terug, zagen we een zwarte beer en later een Grizzly beer, en hebben we een mooie wandeling gemaakt in het park. Gekampeerd werd er die dag aan Whitefish Lake, waar de treinen 's nachts gelukkig minder frequent reden dan in de avond. Rustiger en rustiger op de weg, minder en minder huizen en vooral bomen, meren en bergen langs Highway 93 richting Canada. In het plaatsje Eureka trakteert de locale band de Verbovens op muziek en spelen ze een verzoeknummer; Take me home, country roads. De scenic byway aan de westkant van Lake Koocanusa is vrijwel uitgestorven en we kamperen 'wild' - een nieuwe ervaring voor Kamp Holland en er wordt niet zo goed geslapen... Natuurlijk loopt alles goed af en gaat het verder naar Libby en Kootenai Falls (heb er geen foto's van...)

We hebben allen veel plezier in het kamperen en zijn blij dat we een bijl en zaag bij ons hebben; de vuurplaats staat centraal. Er wordt het nodige bier geconsumeerd, pannekoeken gebakken, havermoutpap gemaakt en houtsnijwerk gedaan. Joost is een beetje streng als het op eten opbergen, tandenpoetsen, afwassen en dergelijke aankomt, maar het houdt zo te hopen de beren op afstand. Wandelen door de Ross Creek Cedars is indrukwekkend en we voelen ons kabouters tussen de gigantische bomen, sommige van hen zijn ruim 500 jaar oud.

We rijden door het mooie en dunbevolkte Sanders County (1.4 inwoners per vierkante kilometer), waar slechts 10.000 mensen wonen in een gebied bijna 1.5 maal de grootte van Noord-Brabant, langs meren met mooie vergezichten op de bergen begroeid met naaldbomen - Panderosa Pine, Larch, Lodgepole, Spruce, Fir en dichter bij het water Cottonwoods, Birch en Ash. Het is een indrukwekkende ervaring voor ons allemaal en ik vind het harstikke mooi om met de familie rond te trekken en te kamperen!

In het slaperige Thompson Falls bezoeken we het interessante en mooie locale museum - het oude politiegebouw - met originele cellen en al in tact voor wat geschiedenis en 'cultuur' (ahum). Na een zalige duik in Quinn's Hot Springs en kort bezoek aan Missoula is het tijd voor een kanotochtje op Holland Lake en zien we grote 'Bull Trout' (was toch geen zalm) stroomopwaarts trekken. Het weer is nog altijd prima, hoewel het 's ochtends wat frisjes is (rond het vriespunt). Na tien dagen zijn we weer terug op de flying Popcorn Ranch.

De volgende twee dagen werkt pap aan een buitentafel - en leer ik stiekem best veel en worden de koffers gepakt. Ze kunnen net dicht, met al die tweedehandse kleding die Toos en Ad gevonden hebben. Aan alles komt een eind en na een laatste nacht bij Cindy in Kalispell brengen we Ad, Toos en pap vroeg in de ochtend naar het vliegveld. Het was een fantastische tijd en ik ben heel blij dat jullie langsgekomen zijn! Ik zal de goede herinneringen voor altijd bij me dragen en heb veel geleerd van jullie manier van reizen; het eenvoudig gelukkig zijn met onderweg zijn, de tijd nemen voor wat onderweg op je pad komt en vroeg kamp maken en genieten van alle klusjes die daar bij komen kijken. Dat het niet nodig is om zo ver mogelijk te reizen en nationale parken 'af te strepen op een lijstje'.

Nogmaals harstikke bedankt. Ook dank aan familie, kennissen en vrienden die deze website met regelmaat bezoeken. Hopelijk zijn de berichten en foto's voor jullie eveneens leuk om te bekijken! Het beste!

Foto's bij dit bericht:

• 30 September 2009 - 21:36

Resi:

Hoi Joost en Apryll, De reis was super mooi geweest ik heb op de film gezien, nu het verhaal erg nog bij onwerkelijk mooi. Als je tante Toos ziet dan herken je ze niet zo rustig op de film. Dus hier is het ook genieten om jullie zo te zien en hoe jullie leven omdat te zien. IK vond heel lief van je dat je ook nog woordje sprak naar mij toe.Het gaat jullie goed Vriendlijke Groetjes Resi

• 30 September 2009 - 21:48

Hallo Joostie:

Hola hermano, En natuurlijk heb ik al met het thuisfront gebeld, mooie verhalen gehoord. Morgenvroeg gaan ons pap en ik nog even op skype (gratis bellen via internet). Ik vond het heeel erg jammer dat ik niet bij de reis was. Maar volgende keer ben ik er ook bij en gaan we met zijn drietjes (ok...louis en april mogen ook mee) met zijn vijven dan, lekker rondtouren daarzo. Wel leuk die foto van ons pap in de transporter, ziet er erg vertrouwd uit hahahaha. Pas goed op je bus, op tijd olie checken enzo (zoals ik altijd doe, ahum). Joost take care, we zien elkaar!!!! Groetjes

• 01 Oktober 2009 - 18:45

Willy Van Vliet:

Heee Verbovens
    Wat ziet het er weer mooi uit,al die grote bomen dan ben je inderdaad net kaboutertjes lijkt me heel indrukwekkend.Maar wat is die Jo fotogeniek
    bij de boom,op de boom,met het hout,in de auto,bij het meer en met de beer o nee dat nog net niet...geweldig wij kijken er naar uit om het allemaal van hem zelf te horen hij zal wel dagen kunnen vertellen denken we zo.Dat komt dan goed uit want we willen alles weten.Nou Joost en Apryll het zal wel weer heel rustig zijn nu ze er niet meer zijn en krijgen jullie ook weer de tijd voor jullie zelf.We zien wel weer als jullie iets gaan ondernemen we blijven graag op de hoogte ook van Maud natuurlijk. Lieve mensen blijf gezond
    Groetjes Willy en Jan.

• 02 Oktober 2009 - 14:31

Joke:

Hoi Apryll en Joost

Het feesten en vakantie houden zit er weer op,de werkelijkheid komt weer om de hoek kijken en het dagelijks leven gaat nu weer beginnen,met voor Joost een extra verantwoordelijkheid,hij moet(mag) nu voor z'n vrouw zorgen (klinkt wel goed ).Ik heb er het volste vertrouwen in dat je dat wel gaat lukken ,en mocht dat niet zo zijn dan laat jij je toch lekker door Apryll verzorgen,ook niks mis mee.
    Het was fijn dat jullie ons de laatste weken op de hoogte heb gehouden van het reilen en zeilen van jullie leven,en van de fotoos kreeg ik een goed beeld van jullie huwelijk.Vol verwachting wacht ik op de volgende fotoos.... sneeuwlandschap in Bigfork????

• 02 Oktober 2009 - 19:44

Fam H Klijs:

Hallo Joost en Apryll
    Zo te zien en te lezen hebben jullie er echt van genoten van het bezoek van die lui uit Holland. Je ziet wel Joost van die Jo kan je nog het een en ander leren. Dat is ook wel nodig als zo dicht bij de natuur leeft. Jullie hebben met zijn allen een geweldige mooie vrije vakantie gehad zo te zien op de foto's. De foto's geven een prachtige indruk van wat jullie zoal gezien en beleefd hebben. We wensen jullie het beste voor de toekomst en horen de verhalen wel van Jo, Ad(kwam hem gisteren al tegen) en Toos.
    Groeten uit de Vaart na een prachtige zomer en en weer een geweldige skeelertocht met 155 deelnemers, nu valt langzaam de herfst in.

• 03 Oktober 2009 - 12:09

Leo Van Den Noort:

Joost van harte gefeliciteerd met je 27
    ste verjaardag,daar in het verre Montana.
    Nog vele gezonde en
    gelukkige jaren toegewenst samen met
    Apryll en de familie.
    Ook wij vinden het leuk om op de hoogte te blijven door de berichten en de foto,s van het wel en wee van jullie leven daar.

Vele groeten van Leo en Els uit het mooie Dongen.

• 03 Oktober 2009 - 12:44

Koen Chantal:

hoi joost en apryl verboven ja ja nou mag het ha ha ik heb de film al gedeeltelijk gezien en was zeer onder de indruk van wat ik gezien heb de volgende dag ben ik er nog van slag van erg maar dan ook erg mooi en wie weet komen er nog meer verbovens in de toekomst you never no

• 03 Oktober 2009 - 13:26

Willy V. Vliet:

He Joost
    Er staat bij ons op de verjaardags kalender genoteerd dat je 4 oktober jarig bent dus van HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag en nog heel veel jaren in goede gezondheid erbij gewenst van ons Jan en Willy v. Vliet.

• 03 Oktober 2009 - 22:10

Resi:

Hoi Joost ,van harte gefeliciteerd met je 27ste verjaardag. ik wens je nog heel veel gelukkige jaren. Groetjes Resi

• 04 Oktober 2009 - 14:23

Hermana:

hola me hermano,
    ¿como estas?
    jebent jarig....jeeehah, 27 jaartjes jong, jippie...gefeliciteerd bro.

ik zit in equador, tena, veel afgereist afgelopen dagen, maar nu eindelijk op de plek waar alle rivieren zijn. hehehe
    laat deze week nog een bericht achter op deze site en een aantal pics, kun je zien hoe het hier is. Kom langs!!!! jungle rules,

groetjes maud en maak er een mooie dag van

• 04 Oktober 2009 - 21:14

Tina:

Joost Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag
    Ik wensen jou een jaar met elke dag veel zon
    En alleen maar positieve dingen
    Als dat eens even kon!!
    Veel liefde, vriendschap,
    gezondheid en geluk,
    Dan kan je nieuwe levensjaar
    Zeker niet meer Stuk
    Ik was vandaag nog bij jullie pa geweest
    Maar die kan nog even vooruit
    Met praten en die heeft het ook naar zijn zin gehad
    Groetjes aan ieder een Tina

• 05 Oktober 2009 - 18:01

Taz:

Hey mede-dierendaggeborene! ;-)

Alsnog van harte gefeliciteerd! Hoop dat je een mooie dag hebt gehad. (Maar ik geloof dat jij elke dag wel als een mooie dag ervaart)
    Veel moois toegewenst!

Greetz Taz

• 07 Oktober 2009 - 10:18

Jansen:

Hoi Joost
    Nog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Je pa was gisteren nog bij ons en die heeft wel genoten bij jullie We gaan de film en fotos bekijken.
    Vele groetjes Mari Engelien

• 07 Oktober 2009 - 20:49

Tante Andrea:

Het was weer heerlijk om jullie reisverslag te lezen ik heb er van genoten ook van de prachtige foto,s
    Het gaat jullie goed

• 08 Oktober 2009 - 17:34

Fam Snoeren:

Ha die Joost en Apryll
    he was weer een heel "feest" om jullie reisverslag te lezen maar wat ook geweldig was dat je vader het in geuren en kleuren kwam vertellen,hij straalde en genoot er nog van GEWELDIG dat jullie dit samen mochten beleven. De foto's van heel het gebeuren spreken boekdelen Joost en Apryll
    het gaat jullie goed. Groetjes Martijn Truus

• 12 Oktober 2009 - 20:17

Familie In 't Groen :

Hoy Joost en Apryll! Allereerst nog de Felicitaties voor jullie Huwelijk ,Heel veel geluk en gezondheid samen. en heel veel reis plezier. Ik ben er eens goed voor gaan zitten om al wat jullie daar gezien en gedaan hebben te lezen Tjonge jonge jonge zeg . OOk fijn dat je Pa er was. Samen met Ome Ad en Tante Toos .'t is toch een van de mooiste dagen van je leven zeggen ze altijd (je Trouwdag ) jij kan 't nu weten Joost . Nogmaals heel veelGELUK ! en MAUD jij en LOUIS ook heel veel succes met jullie nieuwe avontuur in ECUADOR > Het gaat jullie Goed . Een hartelijke Groet van uit ons kleine Knusse Dongenvaart WIM,LIA,NIELS,BIANCA en ROLF in 't GRoen