Aankomst van de Verbovens - Reisverslag uit Swan Lake, Verenigde Staten van maudjoost - WaarBenJij.nu Aankomst van de Verbovens - Reisverslag uit Swan Lake, Verenigde Staten van maudjoost - WaarBenJij.nu

Aankomst van de Verbovens

Door: Joost

01 September 2009 | Verenigde Staten, Swan Lake

Foto's op:

Afgelopen zaterdag was het dan zover: de Verbovens komen aan in Kalispell. Een enigzins hongerige maag en bittere nasmaak van de beveiligingsmedewerkers in Chicago mogen de pret niet drukken. De verlichting van de stad laten we al snel achter ons en we gaan dieper en dieper het bos in. In duisternis komen we aan, hoewel de maan van eerste kwartier richting volle maan gaat.

Ik laat ze meteen het composterings toilet zien, en ze komen haast niet bij van het lachen! Volgende dag, na een relaxte ochtend gaat het huppakee; op de fiets. De eerste klim test het uithoudingsvermogen al aardig en Toos heeft de broek vol aan het rondje. 's Avonds is het tijd voor de hot tub; pa en Ad hebben het er echt op staan en springen in de tub als het vuur nog in alle hevigheid onder de billen woedt. Papa Jo springt er later nog 'ns in en wordt rond twee uur 's nachts wakker! Probeer dan de weg naar het huisje maar 'ns terug te vinden!

Er wordt vegetarisch gegeten en Ad grapt dat 'ie al 5 kilo is afgevallen. Groente halen we vers uit de tuin. De lievelingsbezigheid van pa is vuurtjes stoken (er is hout in overvloed!). Toos voelt zich prima thuis achter de naaimachine.

De volgende dag gaan we naar Holland Lake, waar Apryll werkt in het restaurant / hotel. De Verbovens kijken de ogen uit, van rondhouten meubels tot opgezette beren... We wandelen naar de waterval, zo'n 4 a 5 kilometer heen en terug en worden getrakteerd op een mooi uitzicht. Snel laden we de aanhangwagen vol en gaan we huiswaarts. De Jeep is niet verzekerd en de aanhangwagen is niet geregistreerd en heeft geen verlichting. Voor het donker en zonder kleerscheuren komen we thuis, hoewel we eenmaal totaal tot stilstand worden gedwongen op Highway 83 door een stel overstekende herten.

De Verbovens zijn diep onder de indruk van de rust en ruimte in Montana. De staat is ongeveer de grootte van Duitsland en heeft minder dan 1 miljoen inwoners! Toos is erg metafysisch; "Waar zijn wij dan toch allemaal mee bezig thuis?"

Vandaag is een mooie dag en na het ontbijt wandelen we naar de 'High banks', vanwaar een mooi uitzicht over de river en bergen te zien is.

Foto's op:

• 01 September 2009 - 18:26

Joke:

Hallo allemaal
    Harstikke fijn dat er al zo snel een mail is.met alleen maar goede berichten.
    Het lijkt wel of de familie er zich al aardig thuis voelt.Als ik het zo lees is de gastvrijheid van jullie overweldigend.

Joost en Apryll nogmaals een fijne dag gewenst a.s.zaterdag,en ik drink er ook eentje op jullie gezondheid.
    Groetjes voor iedereen.

• 01 September 2009 - 18:56

Koen Chantal:

gelukkig goed aan gekomen de fam verboven zo te zien hebben ze het erg naar hun zin erg mooie foto krijg nu al zin

• 01 September 2009 - 19:37

Ariën:

fijn om te zien dat jullie goed zijn aangekomen en ...........al fietsen en wandelen. ja ja Apryll mag nu de kost verdienen !!!!
    nogmaals mooi om die tipi te zien op de foto"s , prachtige natuur
    veel plezier maar dat zal wel lukken zo te zien . groetjes aan allen

• 01 September 2009 - 20:11

Fam H Klijs:

Hallo lucky ones daar in het verre America. Zo te zien hebben jullie het al goed naar de zin in Montana. Jo loopt daar al net rond alsof ie in zijn eigen tuin is. Jo en Ad oppassen dat het niet te heet wordt onder "de voeten" in die grote soeppan. Joost en Apryll zijn nog niet aan het stressen voor de zaterdag zo te zien, maar ja dat kennen ze ook niet denk ik. We wensen jullie heel veel plezier zaterdag maak er een mooi dag van.
    Groeten aan iedereen en heel veel geluk toegewenst Joost en Apryll

• 01 September 2009 - 21:21

Resi:

Hoi Allemaal, Ik zie dat ze het heel goed naar hun zin hebben als je die glimlach op hun gezichten ziet. Maar het is schitterend om de foto`s te zien de natuur zo mooi en de stralende gezichten erop. Joost en Apryll een hele fijne dag zaterdag en natuurlijk ook voor de rest geniet ervan samen Heel veel lieve groetjes van Resi

• 02 September 2009 - 10:22

Chantal....:

Hallo familie Verboven,

We zien dat de familie met de dag sportiever wordt. Het ziet er allemaal goed uit, en erg mooie omgeving, allemaal nog heel veel plezier gewenst en geniet ervan, maar dat lukt aardig (gezien het relaxen in het bad) groetjes Chantal en Koen

• 03 September 2009 - 22:14

Marco:

Nou dan eindelijk de berichten waar we op hoopten. Mooi dat het 'gewone gezonde leven' in goede aarde valt.
    Zal de foto-links naar de achtergebleven familie mailen. Veel plezier en ik tik weer snel wat letters.

Groeten van Ann, Finn& Coo

• 05 September 2009 - 05:39

Koen En Chantal:

Hoi Joost en Apryll,

Wij wensen jullie heel veel plezier toe op jullie feest met vrienden en familie, Veel liefs Jos en Marian, Koen en Marian...

• 05 September 2009 - 06:24

Tina :

Goede Morgen vandaag is het de grote dag voor jullie maar ook voor de familie Apryll & Joost een hele mooie dag vandaag ik hoop dat het mooi weer is want ik had begrepen van jullie pa dat het een buiten feest was ? fijne dag!! En de familie heeft het ook naar hun zin volgens het verslag jullie ook een fijne dag
    En de groetjes van Tina

• 05 September 2009 - 08:29

Marco:

Een hele mooie stralende dag. Hier schijnt iig ook de zon!
    Dikke groet,
    Anja, Finn & Marco

• 05 September 2009 - 13:36

LEO EN VAN DEN NOORT:

JOOST EN APRYLL

NAMENS ONS OOK NOG EEN HELE PRETTIGE DAG TOEGEWENST.
    WE HOPEN DAT ONZE FELICITATIE KAART DIE WE DEZE WEEK VERZONDEN HEBBEN OOK AANGEKOMEN IS IN HET VERRE AMERIKA.
    DOE OOK JE VADER, OME AD EN TANTE TOOS DE GROETEN VAN ONS
    NOG HEEL VEEL GELUK EN GEZONDHEID TOEGEWENST VAN LEO EN ELS

• 06 September 2009 - 18:07

Ella Akkermans:

Hallo Allemaal
    Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Jullie voelen zich daar al goed thuis zo te zien op die mooie fotó's.
    Geniet maar fijn van de natuur en de rust groeten van Peter en Ella

• 06 September 2009 - 22:08

Resi:

Hoi Joost en Apryll, Ik hoorde in het kort via de telefoon dat de trouwdag heel mooi was en Kim en Rina zo dicht bij jullie waren en Maud ook. Toen ik het hoorde moest ik ook flink slikken. Ik wens jullie heel veel geluk en heel liefde samen. En ik geef jullie een Warme Groet vanuit Waspik

• 26 September 2009 - 13:40

Willy Van Vliet:

Hallo Joost and Apryll
    He He eindelijk gevonden om de dag ben ik gaan kijken op de site van Apryll maar kon steeds niets vinden uiteindelijk
    dacht ik,ga eens kijken hoe het dan met Maud is.En jahoor alle verhaalen staan daar op.Het is mooi om te zien hoe goed en gelukkig er iedereen uit ziet.En ja Jo het lijkt ons ook heerlijk in zo'n warm bad.Het blijft een prachtige omgeving.
    Blijf gezond Jan en Willy

• 05 Oktober 2009 - 12:51

Toos&Ad:

Lieve Apryll, Joost en de rest van de familie,
    We zijn zijn nu bij Marco en hebben de foto's eens goed bekeken. Ervaringen en verhalen uitgewisseld.
    We willen jullie ongelofelijk bedanken voor een fantastische tijd en toch wel de reis van ons leven. We hebben nog geen tarwegras korrels gevonden, maar Marco gaat eens goed zoeken. Misschien dat er op de boeren biologische markten een tarwekorrel te vinden is. Extra groeten aan Roy, Littlebird en Brain. We houden contact.
    Dikke groeten van Ad, Toos, Dave en Marco.

Tot snel.